lauantai 28. maaliskuuta 2009

Uusi ruoka

Minä olen syönyt varmaan monta vuotta jo Royal Caninin villakoira-roturuokaa. Se on sopinut minulle erinomaisesti. Jos syön minulle sopimatonta ruokaa, vatsani menee löysälle tai sitten kakkani on tahmeaa siinä määrin, että joudun pesulle joka kerta, kun olen käynyt ulkona. Nuorempana söin Hau Hau Champion lammas-riisi-nappuloita ja kesti kyllä vuosia, ennen kuin emäntä tajusi vaihtaa nappulat toisiin. Tai ehkä se ei ollutkaan tajuamisesta kiinni vaan siitä, ettei vatsani tosiaan hyväksy juuri mitään napuja. Hau Hau Championia minun vatsani kesti kyllä hyvin mutta kakkasin niin paljon, että jätökseni olivat kuin 50 kg painavan koiran jäljiltä. Ruoan vaihdolla tuo "ongelma" hävisi.

Tänään emäntä totesi, että varmaan voisi kokeilla jotain edullisempia napuja. Roturuoka maksaa yli 14 euroa (1,5 kg pussi ja se kestää minulla pari viikkoa). Niinpä hän kävi tänään eläintarvikeliikkeessä katselemassa vaihtoehtoja ja tuli takaisin mukanaan Brit Care -napuja. Kyseessä oli 3 kg pussi ja sen hinta oli ~12 euroa. Nyt sitten jännitetään, sopiiko ruoka minulle laisinkaan.


Royal Canin Poodle 30 (hyväksi havaittu ruoka)



Brit Care Senior Lamb & Rice
(minulla testissä oleva uusi ruoka)

Jos suurennatte tuon Brit Care -kuvan niin näette, kun tarkkaan katsotte, että emäntää on höynäytetty pahemman kerran. Onhan se selvää, että ruoka on edullisempaa, kun se ei sisällä juuri mitään. "Ei soijaa, ei naudanlihaa, ei porsaanlihaa, ei vehnää, ei maissia". Edes geenimuunneltuja raaka-aineita ei ole käytetty. Pyh, kuinka tylsät eväät. Geenimuunneltu ruoka olisi tuonut edes vähän jännitystä vanhuksen tylsään elämään.

Mikäli teitä kiinnostaa, voitte lukea lisää geenimuuntelusta ja sen kyseenalaisuudesta seuraavan linkin takaa.

http://www.gmovapaa.fi/

1 kommentti: