maanantai 30. maaliskuuta 2009

Kirottu katupöly

Tänään olin eläilääkärissä (vaihteeksi) silmieni takia, jotka alkoivat rähmiä enemmän, kuin laki sallii. Ne olivat myös ihan punaiset ja minä siristelin silmiäni oudosti. Lääkäri kertoi minulle todennäköisen syyllisen tilanteeseen: katupöly.

Minä pidän lääkäristäni. Luotan häneen ja luulen, että hänkin pitää minusta, ainakin jollain tasolla. Emäntäni oli pudottaa silmät päästään, kun hän katseli minun ja lääkärin yhteistyötä. Istuin paikoillani sätkimättä ja potkimatta vaikka lääkärini otti pinsetit ja käänteli niillä alaluomiani. Näin ihan selvästi, kuinka emäntäni pään päälle nousi ajatuskupla, jossa luki "Nyt sillä menee silmät puhki". Tyhmähän se on kuin noin ajattelee! En kai minä nyt niin aivoton ole, että tahallani silmäni puhkoisin (siitäkään huolimatta, ettei niillä näe enää juuri mitään). Minä vaistoan, että lääkärini tietää, mitä tekee ja varsinkin miten sen tekee.

Minulla ei enää oikein irtoa kyynelnestettä, joten sain jotain ihmeen tekokyyneliä. Geeliltä se minun mielestäni kyllä näytti mutta kutsukoot he sitä miksi haluavat. Lisäksi minulle määrättiin silmätippoja ärtyneisiin silmiini. Eläinlääkäri olisi kernaasti määrännyt minulle tippojen sijaan voidetta mutta emäntä epäili, ettei selviä sen laittamisesta silmiini yhtä tyylipuhtaasti, kuin lääkärini teki. Tästä syystä siis kompromissina tipat voiteen sijaan.

Alla olevassa kuvassa olen juuri tulossa lääkäristä ja silmissäni on jotain vihreää mömmöä (sen avulla ilmeisesti katsottiin, onko silmieni pinta ehyt).


2 kommenttia:

  1. tuhrusilmä fido,ja niin oudon ystävällisen näköinenkin!

    VastaaPoista
  2. Joo, se näyttää kyllä hymyilevän mutta kuva ei kerro koko totuutta...

    T. Tuija

    VastaaPoista